Psihologie si Publicitate

Psihologie si Publicitate
Preț: 30,00 lei
Disponibilitate: în stoc - Disponibil (in limita stocului)
Autor:
ISBN: 978-973-2256-33-6
Anul publicării: 2010
Pagini: 192
Format: 13x20

DESCRIERE

Indiferent de contextul social, de nivelul de aprofundare a relaţiei cu celălalt, de starea agreată la un moment dat, prin formele şi mijloacele sale de exprimare, comunicarea este omniprezentă, ea este cea care activează diferitele pattern-uri pentru atingerea scopurilor vizate. Activitate sau inactivitate, vorbire sau tăcere, orice are valoare de mesaj. Asemenea comportamente influenţează altele care, la rândul lor, nu pot să nu răspundă la comunicări şi prin însuşi acest fapt să comunice (Watzlawick, 1972). Prin complexitatea sa, prin conglomerarea conceptuală cu multiple ramificaţii, comunicarea este privită drept miezul psihismului uman, cu o însemnătate ce nu poate fi ignorată, omisă ori minimalizată. Specificitatea contextuală implică o serie de pattern-uri, măşti sociale derivate şi / sau ataşate status-rolurilor a căror exprimare sugestivă are loc prin intermediul mesajului, indiferent de forma sa de prezentare: verbală, nonverbală ş.a. în cadrul acestui proces fiind reflectate concomitent gânduri, emoţii, valori şi expectanţe definitorii fiecăruia dintre noi.
Conform anumitor curente teoretice, mesajul elementul central al procesului comunicaţional ar reprezenta acea componentă transmisă permanent între cei doi actanţi: Emiţător şi Receptor, de la unul la altul, o atenţie deosebită este acordată manierei de codificare, respectiv decodificare a informaţiei; accentul cade pe aspectele tehnice fără să fie avut în vedere efectul acestuia asupra interlocutorului, mobilul exprimării sale, semnificaţia ce o poartă. O analiză amănunţită asupra înţelesului comunicării evidenţiază acele portrete sociale la care apelăm mai mult sau mai puţin conştient, cu o influenţă semnificativă asupra relaţiei cu celălalt, atitudinii şi evaluării asupra situaţiei date, ceea ce ne permite atingerea unor scopuri urmărite.
Comunicarea, dincolo de procesul continuu, dinamic şi ireversibil, poate fi apreciată şi din prisma facilitării auto-dezvăluirii, auto-evoluţiei, ceea ce face posibilă construirea unui sistem de dorinţe şi valori specifice ficăruia; ea este cea care ne deschide calea spre exterior şi tot ea ne permite conştientizarea fiinţei proprii; toate acestea sunt posibile prin implicarea unui număr considerabil de resurse psihologice şi fizio-neurologice. Studiile asupra procesului comunicaţional au permis creionarea anumitor pattern-uri direct influenţate de nivelul energetic specific individului (pasiv propriu genului feminin şi activ tipic masculin), de experienţele socio-afective proprii, de stilul educaţional frecventat în mediul familial. Delimitarea acestor genuri particulare de exprimare îşi găseşte însemnătatea şi utilitatea în diferite paliere socio-profesionale, permite dezvoltarea unor strategii complexe în vederea potenţării schimbului interpersonal, aprofundarea relaţiei cu celălalt prin depăşirea unor bariere şi înlăturarea acestora, precum şi medierea unor situaţii conflictogene, întrucât comunicarea este realizarea socială în comportamentul simbolic (A. Craig Baird).

RECENZII

Spune-ne opinia ta despre acest produs! scrie o recenzie
Created in 0.1124 sec