Particularitati metodologice ale predarii-invatarii ortografiei si punctuatiei la clasele primare

Particularitati metodologice ale predarii-invatarii ortografiei si punctuatiei la clasele primare
Preț: 19,70 lei
Disponibilitate: în stoc
Autor:
ISBN: 978-973-1897-28-8
Anul publicării: 2010
Pagini: 90
Format: 13 x 20 cm

DESCRIERE

Ca educatori, suntem cu toţii de acord cu rolul semnificativ pe care îl joacă lucrul cu cartea. Noi avem responsabilitatea de a crea în clasă un mediu ambiant care încurajează elevii, în care se simt confortabil în a împărtăşi şi a discuta experienţele şi descoperirile lor, ca cititori. Acestea pot îmbrăca diferite forme: dramatizări, lecturi, forme artistice diverse, înregistrări, esenţial este însa să se sprijine exprimarea deschisă.
Howard Gardner, un renumit psiholog al Universităţii Harvard, ţi-a pus serios întrebarea despre validitatea determinării coeficientului de inteligenţă (IQ). El a considerat că inteligenţa unui om e mai mult decât abilitatea unui contabil de a rezolva probleme şi a propus, pentru a determina inteligenţa unui individ, scoaterea acestuia din mediul ambiant şi punerea în faţa unor sarcini pe care niciodată nu le-a facut şi pe care probabil niciodată nu le va alege să le facă. Astfel, Gardner a imaginat o hartă a abilităţilor umane grupate în 7 categorii sau inteligenţe:
1. Inteligenţa lingvistică sensibilitatea la sunete, structuri, semnificaţii şi funcţii ale cuvintelor şi limbajului;
2. Intelingenţa logico-matematică sensibilitate şi capacitate de a discerne modele şi secvenţe logico-numerice şi de a susţine lanţuri raţionale;
3. Inteligenţa spaţiala capacitatea de a percepe lumea spaţio-vizual şi de a realiza transformări dintr-o percepţie iniţiala;
4. Kinesteziko-corporal abilitatea de a controla mişcările corpului şi de a manevra obiecte;
5. Inteligenţa muzicală abilitatea de a produce şi de a aprecia ritmuri, înălţimea şi timbrul sunetelor, de a aprecia formele expresivităţii muzicale;
6. Inteligenţa personală capacitatea de a discerne şi răspunde adecvat la dispoziţiile şi temperamentele, motivaţiile şi dorinţele oamenilor;
7. Inteligenţa intrapersonală accesul şi controlul propriilor trăiri şi emoţii, capacitatea de a discrimina între emoţi, abilităţi, de a-ţi cunoaşte părţile puternice şi cele slabe.
Am reluat aceste date pentru aplicabilitatea lor la situaţia discuţiilor despre cărţi. Cunoscând bine tipul predominant de inteligenţă al fiecărui copil, învăţătorul poate încuraja lărgirea formelor de discutare şi împărtăşire a experienţelor de cititori. Astfel, la asocierea de idei din materialele citite, elevii pot extrage concluzii logice, pot prevedea rezultatele, pot proba (confrunta), pot asocia imaginile cu textul, pot asocia experienţele personale cu ceea ce citesc, sunt capabili să realizeze relaţii sau pot deduce înţelesuri.
Când se discută despre organizarea faptelor, copiii pot urma direcţiile sugerate, pot găsi ideea principală, pot identifica ideile ascunse, pot clasifica ideile, pot identifica firul povestirii, pot despărţi în secvenţe sau construi o schemă a secvenţelor (ilustrând).

RECENZII

Spune-ne opinia ta despre acest produs! scrie o recenzie
Created in 0.0525 sec