Iraţional în mod previzibil. Forţele ascunse care ne influenţează deciziile

Iraţional în mod previzibil. Forţele ascunse care ne influenţează deciziile
Preț: 55,00 lei
Disponibilitate: stoc indisponibil
Autor:
ISBN: 978-973-1931-37-1
Editura:
Anul publicării: 2010
Pagini: 424
Format: 14,5 x 20,5

DESCRIERE

Suntem cu totii mult mai putin rationali decât presupune teoria economica standard. În plus, aceste manifestari irationale de care noi dam dovada nu sunt nici întâmplatoare, nici absurde. Ele sunt sistematice si, din moment ce le repetam iar si iar, sunt previzibile. Prin urmare, nu vi s-ar parea logic sa modificam teoria economica standard, s-o scoatem din spatiul psihologiei naive (care adesea pica proba gândirii rationale, a introspectiei si – cel mai important – a unei atente examinari empirice)? Exact acesta este lucrul pe care încearca sa-l realizeze domeniul în formare al economiei comportamentale – precum si cartea de fata, ca mica parte din acest demers.
Dan Ariely
O carte splendida, care te si pune pe gânduri, te si amuza, vorbind despre o multime de lucruri: începând cu forta remediilor placebo si terminând cu placerile unui pahar de Pepsi. Ariely da în vileag festele subtile, dar redutabile, pe care ni le joaca propria minte si ne arata cum putem sa nu ne lasam pacaliti.
Jerome Groopman, profesor, Facultatea de Medicina Harvard
Dan Ariely este un geniu al întelegerii comportamentului uman. Niciun economist nu reuseste mai bine sa dea la iveala si sa explice ratiunile ascunse ale alegerilor noastre bizare, pe piata si în afara ei. Irational în mod previzibil ne va remodela, o data pentru totdeauna, felul în care vedem lumea si pe noi însine.
James Surowiecki, autorul cartii The Wisdom of Crowds
Irational în mod previzibil este nebunesc de originala. Ne arata de ce – mult mai adesea decât ne place sa recunoastem – oamenii fac greseli prostesti, uneori dezastruoase. Ariely nu doar ca ne ofera o lectura fascinanta, ci ne face si mult mai întelepti.
George Akerlof, laureat al Premiului Nobel pentru economie în 2001 si profesor de economie la University of California, Berkeley
Cu tolba plina de experimente istete, idei interesante si anecdote încântatoare, Dan Ariely este un ghid întelept si amuzant în întelegerea metehnelor, a erorilor si a gafelor comise de oameni în luarea deciziilor de zi cu zi.
Daniel Gilbert, profesor de psihologie la Harvard University

RECENZII

Spune-ne opinia ta despre acest produs! scrie o recenzie
Created in 0.0605 sec