PSIHOPEDAGOGIE pentru examenele de definitivare si grade didactice

PSIHOPEDAGOGIE pentru examenele de definitivare si grade didactice
Autor:
ISBN: 973-683-213-9
Editura:
Anul publicării: 1999
Pagini: 320
Format: 16 x 23,5
Categoria: pedagogie
Preț: 29,95 lei
Disponibilitate: stoc indisponibil

Alertă stoc

?
Completați adresa dumneavoastră de e-mail
*
?
Codul de siguranță, necesar pentru a face distincție între oameni și programele informatice automate care răspândesc spam

DESCRIERE

Curs elaborat in tehnologia invatamantului deschis la distanta Realizata in cadrul Departamentului pentru Pregatirea Personalului Didactic, cu colaborarea unui grup de cadre didactice de la Facultatea de Psihologie si Stiinte ale Educatiei din cadrul Universitatii „Al.I. Cuza”, Iasi, lucrarea cuprinde un pachet de zece unitati de curs, delimitate in consens cu programele de pregatire in vederea examenelor de definitivare si grade didactice. Cuprins: Educatia si provocarile lumii contemporane • De la probleme de anvergura materiala la „problematica lumii contemporane” • Educatia - mediator al stiintei si tehnicii în epoca contemporana • Raspunsuri ale educatiei la cerintele dezvoltarii lumii contemporane • „Educatiile paralele” • Invatarea in scoala • Esenta învatarii • Perceptia si atentia • Memoria • Creativitatea si cultivarea ei în scoala • Gindirea. Dezvoltarea gindirii în procesul instructiv-educativ • Aspecte psihologice ale educarii motivatiei scolarilor • Personalitatea elevului • Conceptul de personalitate • Temperamentul • Caracterul • Modificarea comportamentului prin sistemul de întariri si pedepse • Aptitudinile • Rolul expectantelor în dezvoltarea personalitatii • Continuturile procesului de invatamint, componenta a curriculum-ului • Conceptualizarea continuturilor • Selectia continuturilor • Organizarea continuturilor • Metodele de învatamint • Definitii si cadre de referinta necesare • Sistemul metodelor de învatamint: configuratie actuala • Comentariu necesar asupra criteriilor de clasificare • Prezentarea analitica a principalelor metode de învatamint • Probleme de docimologie didactica • Discriminari conceptuale • Probleme actuale privind evaluarea • Functiile evaluarii • Strategii de evaluare • Tehnici de notare • Factori perturbatori în apreciere si notare • Testul docimologic • Formarea elevilor pentru autoevaluare. Avantaje si posibilitati practice • Proiectarea si desfasurarea activitatii didactice • Modalitati de organizare si desfasurare a activitatii didactice • Lectia ca microsistem pedagogic • Proiectarea activitatii didactice • Comunicarea didactica • Introducere • Forme ale comunicarii umane • Comunicarea didactica • Retroactiuni ale comunicarii didactice • Psihologia sociala a cimpului educational • Probleme generale • Grupul scolar • Dinamici psihosociale în cimpul educational • Dimensiuni psihosociale ale activitatii profesorului • Devierile comportamentale ale elevilor si combaterea lor. Esecul la invatatura si prevenirea lui • Precizari terminologice • Forme ale inadaptarii scolare si factorii care le explica • Aspecte psihopedagogice privind profilaxia comportamentului deviant al elevilor • Notiunea de „esec scolar” • Cauze ale esecului scolar • Posibilitati de prevenire si înlaturare a esecului scolar

REVIEW-URI

Scrie un review și spune-ne opinia ta despre acest produs scrie un review
Created in 0.1654 sec