Manual de consiliere

Manual de consiliere
Autor:
ISBN: 978-973-707-293-1
Editura:
Anul publicării: 2009
Pagini: 312
Format: 14,5 x 20,5
Preț: 39,90 lei
Disponibilitate: în stoc

DESCRIERE

Învaţă ce să spui ca să ajuţi! Scrisă de cunoscutul expert al tehnicilor de consiliere, Richard Nelson-Jones, această carte extrem de accesibilă oferă un ghid complet al procesului de consiliere. Fiecare capitol descrie succint abilităţile folosite într-un anumit moment în relaţie şi oferă exemple pentru a spori înţelegerea. Sunt incluse şi exerciţii care vă permit să exersaţi abilităţile în timp ce parcurgeţi textul. Printre abilităţile-cheie descrise de lucrarea de faţă se numără: • începerea şi structurarea procesului de consiliere • ascultarea activă • oferirea de provocări şi de feedback • facilitarea rezolvării de probleme • instruirea, demonstrarea şi repetiţia • strategii pentru schimbarea gândirii • conducerea şi terminarea procesului de consiliere. Cartea discută şi consilierea în condiţii de multiculturalitate, aspectele etice, supervizarea şi metodele de îmbunătăţire a abilităţilor. Richard Nelson-Jones este membru al Societăţii de Psihologie Britanice, al Asociaţiei Britanice de Consiliere şi Psihoterapie şi Director al Institutului Cognitiv Umanist, Chiang Mai, Tailanda.
Cuprins Prefaţă Partea I: Introducere 1. Cine sunt consilierii şi persoanele care acordă sprijin? 2. Care sunt abilităţile fundamentale de consiliere? 3. Abordări în consiliere 4. Consilierii şi clienţii ca persoane diferite 5. Relaţia de consiliere 6. Procesul de consiliere Partea a II-a: Tehnici specifice de consiliere 7. Înţelegerea cadrului intern de referinţă 8. Demonstrarea atenţiei şi interesului 9. Parafrazarea şi reflectarea sentimentelor 10. Începutul şi structurarea 11. Adresarea întrebărilor 12. Monitorizarea 13. Oferirea de provocări şi de feedback 14. Autodezvăluirea 15. Gestionarea rezistenţelor şi trimiterile 16. Facilitarea rezolvării de probleme 17. Instruire, demonstrare şi repetiţie 18. Antrenarea clienţilor în relaxare 19. Îmbunătăţirea limbajului intern al clienţilor 20. Îmbunătăţirea regulilor clienţilor 21. Îmbunătăţirea percepţiilor clienţilor 22. Negocierea temei pentru acasă 23. Conducerea şedinţelor de mijloc 24. Terminarea consilierii Partea a III-a: Alte consideraţii 25. Consilierea multiculturală şi în funcţie de sex 26. Dileme şi aspecte etice 27. Obţinerea de sprijin şi supervizarea 28. Cum este posibil să devii mai calificat? Anexa 1. Bibliografie cu note Anexa 2. Asociaţii profesionale din Marea Britanie, Australia şi America

REVIEW-URI

Scrie un review și spune-ne opinia ta despre acest produs scrie un review
Created in 0.1544 sec